Amsterdam Günlüğü III

3.Gün: Güne yine Simit Saray’ında kahvaltı yaparak başladık. Bu sefer merkezdekine gittik; ama 2 simit, 2 çay, 2 Türk kahvesi ve 2 kurabiyeye 25 euro verdik. Türk parasına çevirdiğimizde 100 tl ediyor. Gerçekten çok pahalı ve suratsızlardı. Kahvaltıdan sonra kanal tekne turuna katıldık. 1 saat sürüyor. Tekneden sonra Amsterdam’dan yemeden dönülmemesi gereken bir yere gittik. Pancakes Amsterdam. Şehir merkezinde bir yer. Küçük bir dükkan, içerisi sürekli dolu, boş masa bulmak için beklemeniz gerekiyor. Ama inanın beklediğinize değiyor. Pancake’den sonra bisiklet kiraladık. İnanılmaz bir özgürlük, trafikte bisiklet kullanmak muhteşem bir haz! Bisikletleri kiraladıktan sonra istikamet diğer bir muhteşem haz olan Heineken Experience’dı. Bina 1867 yılında inşa edilmiş. Burada üretim olmuyor. 88 yılında talebi karşılamadığından üretimi durdurmuşlar. Binada; şirketin tarihi, bira yapımı hakkında bilgi, tadım barı, eğlenceli oyun alanları ve yük beygirlerinin görülebileceği ahır gezisi yapılıyor. Bira üretimi Zoeterwoude’da ve Den Bosch’da bulunan fabrikalarda gerçekleştiriliyor. Akşama da çok zarif bir restorana rezervasyonumuz vardı. Pasta e Basta. Amsterdam’a gidenlerin mutlaka görmesi gereken bir yer. Çalışanları hep kadın, hepsi çok zarif, hepsi ses sanatçısı. Pasta e Basta bir İtalyan restoranı. Günün hangi saati giderseniz gidin loş bir mekan. İçerisi buram buram sanat kokuyor. Restorana girişte sizi God Father resmi karşılıyor. Bazen tek garson, bazen 2 kişi şarkı söylüyor. Bazen arya, bazen caz… Şarkı bittikten sonra sizin yemeğinizi getiriyor. Kuyruklu piyanoyu hiç böyle görmemiştim. Soğuk yemekleri servis etmişler. Yani değişik bir deneyim elde edeceğiniz garanti. Yemekten sonra şehirde son akşamımız olduğu için bol bol fotoğraf çektik, bisikletle gezdik.

4.Gün: Artık Amsterdam’da son saatlerimiz… Güne yine Simit Saray’ında başladık. Sonrasında kişisel alış verişlerimiz için ayrıldık. Hava yağmurlu olduğu için araç çağırmıştık. Amsterdam’a gelmeden Amsterdam’a sürekli gidip gelen bir arkadaşımın kullandığı aracı ayarlamıştım. Pegasus’un PC1254 nolu uçuşu ve 8A-8B numaralı koltuklarında geldik.

Daha gezemediğimiz bir sürü yer kaldı. Ama ucuz bilet bulduğumuzda ilk işimiz Amsterdam’a bir daha gitmek olacak! Rüya gibi bir şehir, huzur dolu bir tatildi.